PH-Caféen

Hey folkens!
Hvordan får vi gang i det her project?

Daniel - du sagde noget med en kontakt.
Hvad med at vi arbejder på en brandtale til den kontakt så vi kan overbevise ham/hun om at det her skal ske??

Jeg foreslår noget lign.:

Kære vedkomne,
vi er en lille gruppe filmentusiaster, som føler, at der mangler noget i københavn.
Vi synes generelt ikke der er nok fokus på kortfilm i Danmark, og vi vil gerne gøre noget ved det. Kortfilmsgenren er faktisk så overset i Danmark, at mange ikke ved hvad en kortfilm er. Folk tror at kortfilm kun er noget der bliver lavet, når der ikke er råd til en spillefilm, uden at være klare over, at der er en hel verden af fantastiske, oplysende, inspirerende, og underholdende kortfilm, at boltre sig i. Den store korfilmsfestival i Odense, med over 250 kortfilm fra hele verden, måtte til tider spille for tomme sale, og det på trods af, at der var gratis entré til alle filmvisninger. Filmfestivallen for børn og unge "Schhh" havde et kortfilmsarrangement, hvor kun instruktørerne, og folk involveret i filmene, mødte op.
Vi synes det er for dårligt, og vi vil derfor gerne være med til at skærpe Danmarks opmærksomhed omkring kortfilm, ved at lave reglmæssige kortfilmsvisninger, som foregår i et forum hvor folk også har mulighed for at mødes, møde instruktørerne, få en snack, og måske noget at drikke. Med andre ord et hyggeligt sted hvor folk har lyst til at komme, og samles omkring emnet "kortfilm".
Vi har snakket om forskellige steder, i forbindelse med at huse et sådan projekt, og kom til at tænke på PH-Caféen, som vi synes ville være ideel til at adoptere projektet som en slags forlængelse af jeres Mandags dokumentarer.

Alle os som i forvejen er involverede i projektet, er på den ene eller den anden måde, involveret i at lave kortfilm. Der er både producere, fotografer, klippere og instruktører iblandt os, hvilket gør at vi har gode perspektiver for at kunne sparke gang dette projekt.

Projektet er stadig på idé-basis, men vi har massere idéer!
Hvis projektet har interesse vil vi gerne indgå i en åben dialog om hvordan, og på hvilken måde i evt. kan hjælpe os.

Med venlig hilsen,
Projektkordinatorerne.

Hvad synes I?

Rigtig godt brev med gode argumenter. Det sidste er specielt rigtigt godt, hvor vi direkte henvender os til PH-Caféen.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License